Ir al contenido principal

6. Què ens aporta IB3?

Diario de Mallorca, 15 de marzo de 2007

Llegint en un diari els programes més vistos de IB3 Televisió, observo detingudament alguns trets molt significatius. En primer lloc, cap dels seus programes arriba al 20% d'audiència. Segon, dels quatre programes més vistos (entre un 12% i un 19%) tres són sèries nord-americanes, i el imprescindible culebró sud-americà. I finalment, els únics programes que superen lleugerament el 10% són els informatius de migdia. La resta de la programació té una audiència baixíssima, inclús residual. Uns números molt pobres, en conjunt.

De tot això extrec el següent. Primer, els millors registres d'audiència els obtenen produccions estrangeres que, a sobre, són reposicions. Segon, aquestes audiències corresponen a programes en castellà. Tercer, les principals apostes de la cadena en producció pròpia fracassen totalment. Els "magazines" de matí i tarda, sèries, i altres continguts de producció pròpia no enganxen. Només els informatius tenen una audiència salvable. Però paradoxalment, fa poc va encetar-se una campanya publicitària per promocionar-los. Per què aquest interès, quan poden haver altres ofertes interessants amb una audiència pitjor, i més necessitades de difusió? quina mena de continguts volen reforçar?

IB3 sembla un forat per on se'n van més i més diners. Porten gent de Madrid per fer programes a les Illes, com si no tinguéssim professionals prou bons. Les acusacions de politització i manipulació són constants, fins al punt que algunes forces polítiques han decidit no acudir als programes de la cadena. Es retreu manca de qualitat, maltractament del català, poca transparència en la seva gestió i que, tanmateix, la veuen quatre moixos. Quan s'acabarà tot això?